De Roei, Zeil en Wrik wedstrijden worden elk jaar in september georganiseerd. Een team met enthousiaste WeCo leden zorgt ervoor dat alles goed en wel verloopt.

De wedstrijden worden verdeeld in verschillende klassen: Zeeverkenners, Wilde Vaart en Loodsen/Leiding. Dit gebeurd bij alle wedstrijd onderdelen.

Zoals de naam al zegt zijn het de Roei, Zeil en Wrikwedstrijden, maar daarnaast wordt er ook aan de dolfijnen/zeebonken/waterwelpen etc. gedacht. Speciaal voor hun hebben we de laatste 2 edities kano-wedstrijden gehouden.
Ook de geoefende roeier kan hier zijn hart ophalen tijdens het Lange Afstand Roeien. Deze wordt op zaterdagavond gehouden.

Op zaterdagmorgen is de gezamenlijke opening. Op zondagmiddag de gezamenlijke prijsuitreiking en sluiting. Hoe de wedstrijden daartussen ingedeeld worden is natuurlijk helemaal afhankelijk van weer & wind.

De prijzen worden verdeeld over de verschillende klassen bij de verschillende wedstrijden. Ook zijn er prijzen voor de beste bak en voor de beste groep.

De eerste, tweede en derde prijs van de zeilwedstrijden zijn ook welkom voor deelname aan de Landelijke Zeil Wedstrijden in Harderhaven

Views: 0